Osztály |
Létszám |
1.c |
32 |
2.c |
16 |
2.t |
16 |
3.c |
17 |
3.t |
22 |
4.c |
25 |
4.t |
19 |
5.a |
19 |
5.c |
18 |
6.a |
18 |
6.c |
18 |
7.a |
18 |
7.c |
15 |
8.a |
19 |
8.c |
23 |
Munkakör |
Végzettség |
Létszám |
Igazgató |
Egyetem, közoktatási vezető |
1 fő |
Igazgató-helyettes |
Egyetem, szakvizsga |
1 fő |
Főiskola, közoktatási vezető |
1 fő |
|
Tanító-tanár |
Egyetem |
1 fő |
Főiskola |
16 fő |
|
Napközis nevelő |
Főiskola |
6 fő |
Fejlesztő pedagógus |
Főiskola |
1 fő |
Könyvtáros |
Főiskola |
1 fő |
Pszichológus |
Főiskola |
1 fő |
Feladatkör |
Végzettség |
Szakképzettség |
Létszám |
Iskolatitkár |
Érettségi |
Irodavezető |
1 fő |
Pedagógiai asszisztens |
Érettségi |
Pedagógiai asszisztens |
3 fő |
Rendszergazda |
Érettségi |
Informatikus |
1 fő |
|
Szövegértés |
Matematika |
||
6.évfolyam |
8.évfolyam |
6.évfolyam |
8.évfolyam |
|
2012. |
1471 |
1588 |
1534 |
1761 |
2013. |
1581 |
1537 |
1578 |
1621 |
2014. |
1449 |
1557 |
1453 |
1574 |
2015. |
1353 |
1503 |
1374 |
1495 |
2016. |
1465 |
1571 |
1517 |
1604 |
2017. |
1493 |
1604 |
1599 |
1684 |
2018. |
1532 |
1646 |
1641 |
1613 |
2019. |
1564 |
1652 |
1694 |
1703 |
2020. |
- |
- |
- |
- |
2021. |
1708 |
1540 |
1646 |
1515 |
2022. |
1597 |
1601 |
1727 |
1753 |
Tanév |
Gimnázium (fő) |
Szakközépiskola (fő) |
Szakiskola (fő) |
2011/2012. |
32 |
8 |
16 |
2012/2013. |
16 |
18 |
3 |
2013/2014. |
26 |
14 |
10 |
2014/2015. |
19 |
7 |
7 |
2015/2016. |
11 |
16 |
|
Tanév |
Gimnázium (fő) |
Szakgimnázium (fő) |
Szakközépiskola (fő) |
Szakiskola (fő) |
2016/2017. |
22 |
14 |
1 |
6 |
2017/2018. |
17 |
2 |
2 |
9 |
2018/2019. |
15 |
6 |
10 |
1 |
2019/2020. |
8 |
17 |
16 |
2 |
2020/2021. |
7 |
7 |
22 |
0 |
2021/2022. |
12 |
12 |
11 |
0 |
2022/2023. |
5 |
17 |
19 |
0 |
5.Lemorzsolódási, évismétlési mutatók
Tanév |
Évfolyamismétlők (fő) |
2011/2012. |
12 |
2012/2013. |
19 |
2013/2014. |
13 |
2014/2015. |
17 |
2015/2016. |
28 |
2016/2017. |
26 |
2017/2018. |
13 |
2018/2019. |
10 |
2019/2020. |
6 |
2020/2021. |
34 |
2021/2022. |
18 |
2022/2023. |
16 |
A tanítási év időbeli keretei
A 2023/2024. tanévben a tanítási év első tanítási napja: 2023. szeptember 1. (péntek), utolsó tanítási napja: 2024. június 21. (péntek).
A tanítási napok száma 180 nap.
A tanítási év első féléve 2024. január 19-ig tart, 2023. január 26-ig értesítjük a szülőket az első félévben elért tanulmányi eredményekről.
A következő tanévre az iskola első évfolyamára a tanköteles tanulókat 2024. április 18–19-én kell beíratni.
Tanítás nélküli munkanapok
A négy tanítás nélküli munkanapot meghatározott pedagógiai célra tanítás nélküli munkanapként használjuk fel, amelyből egy tanítás nélküli munkanap programjáról az iskolai diákönkormányzat dönt (-a nevelőtestület véleményének kikérésével-).
Tanítás nélküli munkanapok felhasználása
Napok száma |
Időpont |
Esemény |
1. |
2023.10.27. |
Szakmázz! Pályaorientációs nap |
2. |
2023.12.21. |
Szakmai nap – Belső továbbképzés |
3. |
2024.05.17. |
DÖK-nap |
4. |
2024.05.21. |
Szakmai nap – Belső továbbképzés |
Tanítási szünetek
Témahetek és napok
Időpont |
Esemény |
2023.09.29. |
Magyar Diáksport Napja |
2023.10.07-22. |
Európai Kódolás Hete |
2022.12.12-16. |
Karácsonyi témahét |
2024.03.04-08. |
„Pénz7” Pénzügyi és vállalkozói témahét |
2024.04.08-12. |
Digitális Témahét |
2024.04.22-26. |
Fenntarthatósági Témahét |
Tanévzárás – Az EMMI utasításának megfelelően kerül lebonyolításra
Időpont |
Esemény |
2024.06.21. |
Ballagás |
2024.06.26. |
Tanévzáró ünnepség |
2024.06.28. |
Tanévzáró értekezlet |
Éves mérések (országos és helyi mérések)
A tanév során az országos mérést az alábbi évfolyamokon és mérési területeken kell lebonyolítani:
a) 4–5. évfolyam: szövegértés, matematikamérés;
b) 6. évfolyam: szövegértés, matematika, természettudomány, idegen nyelvi mérés az angol vagy német nyelvet első idegen nyelvként tanulók körében;
c) 5. évfolyam: digitális kultúra és történelem kísérleti mérés.
A mérésben érintett tanulók a 4. évfolyamon egy, az 5. évfolyamon két, a 6. évfolyamon három mérési napon vesznek részt.
A méréseket az iskoláknak a Hivatal által meghatározott ütemezés szerint kell lebonyolítaniuk. A mérésekre 2024. március 4. és 2024. június 3. között kerül sor.
A nyolcadik évfolyamos tanulóik 2023. szeptember 19. és 2023. október 11. között vesznek részt a pályaválasztást megalapozó kompetenciák vizsgálatán.
A tanulók fizikai állapotának és edzettségének vizsgálatát 2024. január 9. és 2024. május 10. között szervezik meg az iskolák és a mérés eredményeit 2024. június 21-ig töltik fel a Nemzeti Egységes Tanulói Fittségi Teszt rendszerbe.
Mérések a 2023/2024-es tanévben (országos és iskolai)
Időpont |
Mérés |
Évfolyam |
2023. 09 - 12.08. |
DIFER – bemeneti mérés |
1. évf. |
2023. 09. 11 - 15. |
Tantárgyi mérések (bemeneti – diagnosztikus mérés) |
2-8. évf. |
2023. 09.19 - 10.11. |
Országos Pályaorientációs vizsgálat/mérés |
8. évf. |
2023. 09.25 - 10.27. |
Digitális országos kompetenciamérés-Próbamérés - digitális kultúra, történelem |
6-8. évf. |
2023. nov. 20 - 24. |
Iskolai Tudáspróba |
8. évf. |
2024. 01.09 - 10. |
NETFIT (diákok fizikai állapota és edzettsége) |
5-8. évf. |
2024. 01.08 - 12. |
Tantárgyi mérések (I. félév végi mérés) |
1-8. évf. |
2024.03.04 - 22. |
Digitális országos mérés - szövegértés, matematika, természettudományi kompetencia, idegen nyelvi mérés - kísérleti mérés: digitális kultúra, történelem |
7. évf. |
2024.03.25 - 04.24. |
Digitális országos mérés - szövegértés, matematika, természettudományi kompetencia, idegen nyelvi mérés - kísérleti mérés: digitális kultúra, történelem
|
6. évf. |
2024.04.25 - 05.15.
|
Digitális országos mérés - szövegértés, matematika, természettudományi kompetencia, idegen nyelvi mérés - kísérleti mérés: digitális kultúra, történelem |
8. évf. |
2024.05.16 - 06.03. |
Digitális országos mérés 4. évfolyam: - szövegértés, matematika 5. évfolyam: - szövegértés, matematika - kísérleti mérés: digitális kultúra, történelem |
4-5. évf. |
2024.05. |
DIFER - visszamérés |
1. évf. |
2024. 05.27 - 30. |
Matematika és szövegértés mérése |
4. évf. |
2024. 06.3 - 07. |
Év végi tantárgyi mérések |
1-8. évf. |
Az ismeretanyag átadásának színhelye alapvetően a tanítási óra, azonban a készségek kialakításának és a gyakorlat megszerzésének a lehetősége nem korlátozódhat csak a tanórára. A fent említett jártasságok nagy részét csak rendszeres, kitartó munkával lehet elérni, mely elképzelhetetlen az otthoni gyakorlás nélkül. Ezért a tantárgyak legtöbbjénél szükséges a rendszeres házi feladat. Az otthoni feladatok jellege függ a tantárgy sajátosságától.
feladatgyűjteményből adott feladatok,
tankönyvi kérdésekre adandó válaszok,
vázlatkészítés,
leíró vagy elemző munkák,
házidolgozat,
gyűjtő- vagy kutatómunka, illetve számítógépes feladat.
Hétvégére, iskolai szünetekre nem adunk
A hétközbeni házi feladatok gyakorlásra irányuló feladatok legyenek
Hosszabb memoriter adása esetén a tanulókkal egyeztetve, a határidőt pontosan meg kell jelölni.
Szorgalmi feladatot a tanulók önként vállalhatnak.
átadásának színhelye alapvetően a tanítási óra, azonban a készségek kialakításának és a gyakorlat megszerzésének a lehetősége nem korlátozódhat csak a tanórára. A fent említett jártasságok nagy részét csak rendszeres, kitartó munkával lehet elérni, mely elképzelhetetlen az otthoni gyakorlás nélkül. Ezért a tantárgyak legtöbbjénél szükséges a rendszeres házi feladat. Az otthoni feladatok jellege függ a tantárgy sajátosságától.
feladatgyűjteményből adott feladatok,
tankönyvi kérdésekre adandó válaszok,
vázlatkészítés,
leíró vagy elemző munkák,
házidolgozat,
gyűjtő- vagy kutatómunka, illetve számítógépes feladat.
Hétvégére, iskolai szünetekre nem adunk
A hétközbeni házi feladatok gyakorlásra irányuló feladatok legyenek
Hosszabb memoriter adása esetén a tanulókkal egyeztetve, a határidőt pontosan meg kell jelölni.
Szorgalmi feladatot a tanulók önként vállalhatnak.
Nyitvatartási rend
A tanítás rendje
A tanítás 7. 45 órakor kezdődik. Az órák 45 percesek, a 6. órák 40 percesek. A szünetek idejét a Házirend határozza meg. A tanítási idő végén a tanulók csoportosan, nevelői kísérettel távoznak az iskolából. A tanuló a tanítási idő alatt csak osztályfőnöke, távollétében az osztályfőnök-helyettes vagy az iskolában tartózkodó vezető írásos engedélyével hagyhatja el az iskolát.
Ügyeletek
Pedagógus ügyelet: 7.00 – 7.45 óra között reggeli alsós ügyeletet, /folyosó–utcai ügyeletet/ a későbbiekben a tanítási órák közötti szünetekben a folyosókon. Az ebédlőben az ebédeltetés ideje alatt tanári, pedagógus asszisztensi ügyelet működik. Az ügyeleti beosztás az órarend szerint készül, figyelemmel a pedagógusok egyenletes terhelésére.
Tanulói ügyelet: A tanulói ügyeletet a diákönkormányzat vezetője szervezi meg és ellenőrzi. A tanulói ügyelet kialakításában figyelemmel kell lenni arra, hogy az ügyeleti tevékenység a tanulókat a tanulásban, a tanórákon való részvételben lehető legkisebb mértékben akadályozza.
Hivatalos ügyek intézése
A hivatalos ügyek intézése az iskolatitkári irodában történik 7. 00 és 15.00 óra között
Az ügyfélfogadás ideje és rendje a portán és a titkárságon olvasható.
A vezetők benntartózkodása
Az iskola nyitvatartási idején belül reggel 7. 00 és 17.00 óra között az igazgató és helyettesei közül egy vezetőnek az iskolában kell tartózkodnia.
Közérdekű adatok megismerésének és igénylésének rendje
Közérdekű adatok megismerése
Alapfogalmak
Közérdekű adat: az állami vagy helyi önkormányzati feladatot, valamint jogszabályban meghatározott egyéb közfeladatot ellátó szerv vagy személy kezelésében lévő, valamint a tevékenységére vonatkozó, a személyes adat fogalma alá nem eső, bármilyen módon vagy formában rögzített információ vagy ismeret, függetlenül kezelésének módjától, önálló vagy gyűjteményes jellegétől.
Közérdekből nyilvános adat: a közérdekű adat fogalma alá nem tartozó minden olyan adat, amelynek nyilvánosságra hozatalát vagy hozzáférhetővé tételét törvény közérdekből elrendeli.
Személyes adat: bármely meghatározott (azonosított vagy azonosítható) természetes személlyel kapcsolatba hozható adat, az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés. A személyes adat az adatkezelés során mindaddig megőrzi e minőségét, amíg kapcsolata az érintettel helyreállítható. A személy különösen akkor tekinthető azonosíthatónak, ha őt - közvetlenül, vagy közvetve - név, azonosító jel, illetőleg egy vagy több fizikai, fiziológiai, mentális, gazdasági, kulturális, vagy szociális azonosságára jellemző tényező alapján azonosítani lehet.
Közérdekű adatok nyilvánossága
A Budapest VII. Kerületi Baross Gábor Általános Iskola, mint állami és helyi önkormányzati feladatot, valamint jogszabályban meghatározott egyéb közfeladatot ellátó szerv a feladatkörébe tartozó ügyekben köteles elősegíteni és biztosítani az intézménnyel és a tanulók nevelésével és oktatásával kapcsolatos pontos és gyors tájékoztatást. Ezek alapján nyilvánosak az alábbi adatok és az iskola honlapján megtekinthetők:
Az intézmény lehetővé teszi, hogy a kezelésében lévő közérdekű adatot bárki megismerhesse, kivéve:
A közérdekből nyilvános adatok megismerésére a közérdekű adatok megismerésére vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni.
A közérdekű adatok megismerésére irányuló igény és teljesítése
Közérdekű adatot bárki illetékmentesen igényelhet személyesen a Budapest VII. Kerületi Baross Gábor Általános Iskolában (1078 Budapest, VII. ker. Hernád u. 42-46.).
Az előterjesztett igényt akkor lehet szóban teljesíteni, ha:
Az adatokat tartalmazó dokumentumról vagy dokumentumrészről, annak tárolási módjától függetlenül az igénylő másolatot kaphat.
A közérdekű adatigénylés teljesítésekor költségtérítés állapítható meg.
Ha a közérdekű adatot tartalmazó dokumentum az igénylő által meg nem ismerhető adatot is tartalmaz, a másolaton a meg nem ismerhető adatot felismerhetetlenné kell tenni.
Az adatigénylésnek közérthető formában és - amennyiben az aránytalan költséggel nem jár - az igénylő által kívánt technikai eszközzel, illetve módon kell eleget tenni.
Az adatigénylést nem lehet elutasítani arra való hivatkozással, hogy annak közérthető formában nem lehet eleget tenni.
Adatvédelmi előírások
A közzétett adatok megismerése személyazonosító adatok közléséhez nem köthető. Az elektronikusan közzétett közérdekű adatokhoz történő hozzáférés biztosításához személyes adat csak annyiban kezelhető, amennyiben az technikailag elengedhetetlenül szükséges, a személyes adatokat ezt követően haladéktalanul törölni kell.
Igénylés alapján történő adatszolgáltatás esetén az adatigénylő személyazonosító adatai csak annyiban kezelhetők, amennyiben az az igény teljesítéséhez elengedhetetlenül szükséges. Az igény teljesítését követően az igénylő személyes adatait haladéktalanul törölni kell.
Szervezeti egységek adatfelelősei, elérhetőségük
A Budapest VII. Kerületi Baross Gábor Általános Iskola belső adatvédelmi felelőse: |
Dr Papp Ferencné |
Elérhetősége: |
1078 Budapest, Hernád u. 42-46. |